Online Examination Form





Online Application for "Professor, Research Officer, Stenographer of Dr.Ambedkar Chair, Patna University.

 Online Admission
Selected Candidates will be informed via SMS, Kindly contact your respective college for update in Online Admission.

 PUCET RESULTS | LLB RESULTS 

 Download Admit Card  (M.Ed. Admit Card is available)

Other courses admit card will be available shortly ...
If you applied online and your  your payment was successful, if admit card is not available report it to
admin@puonline.co.in with ur application id , name and mobile no.

Important : 1. Last Date for online application is revised click here for updated details.  2. You need to send print copy of form along with certificates to each college you applied before last date of application mentioned in revised date.   3. Address for sending document is mentioned under "Course and eligibility" Link and Document to include is mentioned in Important Points link. 4. No Editing possible in form after submit so read all instruction before you fill the form and must check once before making any payment. 5. B.Ed. is not available for online apply. 6. Graduation result is mandatory for courses where there is no entrance exam or the selection is based or marks / merit or interview basis.  --- For more info please visit college or respective university department for any clarification.

Important : After Registration if SMS OTP is not received send a manual activation request by email to admin@puonline.co.in

Please Read the instruction carefully before filling up the registration form, go to the bottom of the page select the terms and proceed. Kindly note No Updation is Allowed after form Submission. फॉर्म भरने से पहले सभी निर्देशों को अवश्य पढे और अंत में चेक्बॉक्स क्लिक करके आगे बढ़ें । फॉर्म सबमिट करने के  बाद आप किसी तरह का बदलाव नहीं कर पाएंगे इसलिए पहले हेल्प पेज  में जाकर फॉर्म का प्रारूप और फॉर्म भरने के स्टेप्स को जरूर देख लें, सारी जानकार एकत्रित कर लें तब फॉर्म भरने के प्रक्रिया आरंभ करें

Helpful Links : 1. Steps to Fillup forms    2. Course Details & Eligibility   3. Important Points   4. FAQ's

The print copy of the duly filled forms complete in all respect along with the self-attested copies of the academic records and other relevant documents will be accepted in the respective Department / College / Institutes concerned by the speed post. Click here for Details

User registration process - आवेदक की  निबंधन प्रक्रिया

1. Go to the website http://puonline.co.in/online/  or http://www.patnauniversity.ac.in/ and : click Apply Online"
     वैबसाइट http://puonline.co.in/online/  पर या http://www.patnauniversity.ac.in/ जाएँ और Apply Online पर क्लिक करें

2. Read all instruction select the terms in bottom and proceed 
    सभी निर्देशों को अच्छी तरह से पढे और समझ लें अंत में नियमो को स्वीकार कर आगे बढ़े

3. On the Applicant Login page click on New user ? Register here.
   इस पेज पर नए आवेदक सबसे पहले नए आवेदक के रूप में रजिस्टर करें

Note : If you are already a registered user you can Login using Application Id. and Mobile No.
&nbs           अगर आप पहले से निबंधित आवेदक हैं तो एप्लिकेशन नंबर और मोबाइल नंबर से लॉगिन करें

4. In the register user page aad all required basis information and proceed further by clicking register.
    नए आवेदक निबंधन के लिए अपनी जरूरी जानकारी यथा नाम , फोन नंबर, ईमेल आदि लिखकर आगे बढ़े 

5. A confirmation link to your E-Mail (with Application Id) and an OTP (One Time Password) to your mobile Number will be sent.
   निबंधन के पश्चात आपके ईमेल पते पर एक ईमेल आवेदक के स्वीकृति से संबन्धित मेल जाएगा और आपके मोबाइल नंबर पर एक ओटीपी जाएगा आप दोनों ही का प्रयोग अपने निबंधन के स्वीकृति के लिए कर सकते हैं।

6. You can verify your account by clicking on the link and mobile number by entering OTP in the provided box. You can choose either your E-Mail or Mobile Number to verify.
 आवेदक के निबंधन के स्वीकृति के लिए आप मोबाइल नंबर के ओटीपी और ईमेल में भेजे गए लिंक का प्रयोग कर सकते हैं

7. Once the verification is done you can login using Application Id and Mobile No. provided. Check your email in case SMS not received.    आवेदक के सत्यापन के पश्चात आपको एक आवेदन संख्या प्राप्त होगी आप आवेदन संख्या और मोबाइल नंबर से लॉगिन कर सकते हैं । एसएमएस प्राप्त नहीं होने पर ईमेल चेक करें ।



1. Go to the website http://puonline.co.in/online/  or http://www.patnauniversity.ac.in/ and : click Apply Online"
     वैबसाइट http://puonline.co.in/online/  पर या http://www.patnauniversity.ac.in/ जाएँ और Apply Online पर क्लिक करें

2. Now login using yourApplication Id and Mobile No. 
   आवेदन संख्या और मोबाइल नंबर से लॉगिन करें

3. You will get online application for the course you selected at the time of registration.
    यहाँ आपको आपके द्वारा निबंधन के समय चुने हुये कोर्स के अनुसार फॉर्म का प्रारूप दिखेगा

4. Please enter required details in the form.
    यहाँ कृपया फॉर्म के अनुसार मांगी गई जानकारी दें 

5. Category : All candidates are required to choose the category which he/she belongs to from the dropdown list : UR/EBC/BC/OBC Women/SC/ST
   सभी आवेदक अपनी कैटेगरी को चुने

College / University / Hons. Paper / subject Selection  |   महाविद्यालय / विश्वविद्यालय / पेपर / सब्जेक्ट 

1. A candidate can select Minimum one and Maximum three colleges of the university.
   आवेदक कम से कम एक कॉलेज या अधिक से अधिक तीन कॉलेज के लिए आवेदन कर सकते हैं

2. Same is for the Honours paper that a candidate can select minimum one and maximum three papers.   इसी तरह ऑनर्स पेपर में भी आप तीन विषय का चयन कर सकते हैं

3. A candidate needs to pay required fee based on selected course. अगर आवेदक 2 कोटा चयन करते हैं और तीन कॉलेज में आवेदन करते हैं तो उन्हे प्रति कोटा प्रति कॉलेज के हिसाब से शुल्क जमा करना होगा जैसे की चयनित कोटा 2   X चयनित कॉलेज 3 X रुपए 50 प्रति कॉलेज प्रति कोटा = 300 रुपए

Quota Selection

If 2 quota is selected and 3 college selected it calculation will be 2 quota x rs 50 X 3college = rs 300.
A candidate can select one or more quota from the drop down list. He/she needs to pay Rs. 50/- additional per quota selected.

Quota :
P.U. Staff
Sports/Fine Arts
Defence
NRI/Foreign Students


Fees

PUCET Examination fee is Rs. 300/- and application processing charge is Rs. 20/- that combines to Rs. 320/- (300+20).

For Example if a candidate applies for Chemistry Honours for one college and is from staff quota the fees will be as follows:

PUCET Examination fee Rs. 300/-
Application Processing Charge Rs. 20/-
College Selection fee Rs. 300/-
Quota charges Rs. 50/-
Total – Rs. 670/-

After entering all the details once you click on submit button a confirmation message appears that your application has been submitted and you will be redirected to the payment gateway site. Don't click refresh button in the payment gateway page.
फॉर्म की सभी जरूरी जानकारी को भरने के बाद जब आप सबमिट करेंगे तो आपको पुष्टि हेतु एक संदेश आएगा और आपको ऑनलाइन शुल्क जमा करने के लिए पेमेंट पोर्टल पर अग्रेषित किया जाएगा


Net Banking, Debit or Credit Card.

After making payment if the transaction is successful a transaction report will be generated having a transaction ID. you will be redirected to the website from where you can take print out of your registration & transaction details
सफलतापूर्वक शुल्क जमा करने के बाद आपको एक जमा रिपोर्ट आएगी जिसमे ऑनलाइन ट्रैंज़ैक्शन की डिटेल्स रहेगी और आवेदक पुनः puonline.co.in/online/ पर अग्रेषित हो जाएंगे । यहाँ आप अपने रजिस्ट्रेशन फॉर्म का प्रिंट निकाल कर रख लें । आप बाद में भी लॉगिन ( आवेदन संख्या और मोबाइल नंबर से ) करके प्रिंट निकाल सकते हैं ।


Note :: Select the Checkbox to fill the form. चेक बॉक्स को चयनित करें  







      Steps to Fillup forms

      PUCET Syallabus   

      Courses & Eligibility   

      Entrance Test Dates   

      Important Points (After Form Fillup)

      PHD Details

      Frequently Asked Questions

      Contact Support

      Check Payment Status

Note : If you made the payment and the amount has been deducted from your bank account but still showing “Unpaid” in the payment status, please e-mail us on admin@puonline.co.in with your Application Id. or use link above Contact Support


PU Online Apply Email Help :
(Working Hours 10AM to 5PM)
E-mail : admin@puonline.co.in  

Note : Email Helpline will help you in resolving issue related to form fillup and it's process, For all querries please contact the respective college / university departments.


      Privacy Policy

      Online Payment Policy

      Transaction Fee Clause

      Cancellation & Fee Refund Policy

      Website Disclaimer