Online Registration for the post of Assistant Professor





Online Application for "Professor, Research Officer & Stenographer
of Dr. Ambedkar Chair, Patna University."

Very Important : 1. Read Eligibility criteria first click here for details.  2. The applicants will have to submit the print copy of the application form along with self attested copies of all the relevant documents in the office of the Registrar, Patna University either by hand or by post latest by 2 nd August 2018 after paying the online requisite fee failing which their candidature will not be entertained.  3. No Editing possible in form after submit so read all instruction before you fill the form and must check once before making any payment.

Please Read the instruction carefully before filling up the registration form, go to the bottom of the page select the terms and proceed. Kindly note No Updation is Allowed after form Submission. फॉर्म भरने से पहले सभी निर्देशों को अवश्य पढे और अंत में चेक्बॉक्स क्लिक करके आगे बढ़ें । फॉर्म सबमिट करने के  बाद आप किसी तरह का बदलाव नहीं कर पाएंगे इसलिए पहले हेल्प पेज  में जाकर फॉर्म का प्रारूप और फॉर्म भरने के स्टेप्स को जरूर देख लें, सारी जानकार एकत्रित कर लें तब फॉर्म भरने के प्रक्रिया आरंभ करें

The print copy of the duly filled forms complete in all respect along with the self-attested copies of the academic records and other relevant documents will be accepted in the respective Department  by hand or by speed post.

User registration process - आवेदक की  निबंधन प्रक्रिया

1. Go to the website http://www.puonline.co.in/Online/recur/  or http://www.patnauniversity.ac.in/ and : click Apply Online"
     वैबसाइट http://www.puonline.co.in/Online/recur/  पर या http://www.patnauniversity.ac.in/ जाएँ और Apply Online पर क्लिक करें

2. Read all instruction select the terms in bottom and proceed 
    सभी निर्देशों को अच्छी तरह से पढे और समझ लें अंत में नियमो को स्वीकार कर आगे बढ़े

3. On the Applicant Login page click on New user ? Register here.
   इस पेज पर नए आवेदक सबसे पहले नए आवेदक के रूप में रजिस्टर करें

Note : If you are already a registered user you can Login using Application Id. and Mobile No.
           अगर आप पहले से निबंधित आवेदक हैं तो एप्लिकेशन नंबर और मोबाइल नंबर से लॉगिन करें

4. In the register user page aad all required basis information and proceed further by clicking register.
    नए आवेदक निबंधन के लिए अपनी जरूरी जानकारी यथा नाम , फोन नंबर, ईमेल आदि लिखकर आगे बढ़े 

5. A confirmation link to your E-Mail (with Application Id) and an OTP (One Time Password) to your mobile Number will be sent.
   निबंधन के पश्चात आपके ईमेल पते पर एक ईमेल आवेदक के स्वीकृति से संबन्धित मेल जाएगा और आपके मोबाइल नंबर पर एक ओटीपी जाएगा आप दोनों ही का प्रयोग अपने निबंधन के स्वीकृति के लिए कर सकते हैं।

6. You can verify your account by clicking on the link and mobile number by entering OTP in the provided box. You can choose either your E-Mail or Mobile Number to verify.
 आवेदक के निबंधन के स्वीकृति के लिए आप मोबाइल नंबर के ओटीपी और ईमेल में भेजे गए लिंक का प्रयोग कर सकते हैं

7. Once the verification is done you can login using Application Id and Mobile No. provided. Check your email in case SMS not received.    आवेदक के सत्यापन के पश्चात आपको एक आवेदन संख्या प्राप्त होगी आप आवेदन संख्या और मोबाइल नंबर से लॉगिन कर सकते हैं । एसएमएस प्राप्त नहीं होने पर ईमेल चेक करें ।



1. Go to the website http://www.puonline.co.in/Online/recur/  or http://www.patnauniversity.ac.in/ and : click Apply Online"
     वैबसाइट http://www.puonline.co.in/Online/recur/  पर या http://www.patnauniversity.ac.in/ जाएँ और Apply Online पर क्लिक करें

2. Now login using yourApplication Id and Mobile No. 
   आवेदन संख्या और मोबाइल नंबर से लॉगिन करें

3. You will get online application for the course you selected at the time of registration.
    यहाँ आपको आपके द्वारा निबंधन के समय चुने हुये कोर्स के अनुसार फॉर्म का प्रारूप दिखेगा

4. Please enter required details in the form.
    यहाँ कृपया फॉर्म के अनुसार मांगी गई जानकारी दें 

5. Category : All candidates are required to choose the category which he/she belongs to from the dropdown list : UR/EBC/BC/OBC Women/SC/ST
   सभी आवेदक अपनी कैटेगरी को चुने


1. A candidate can select Multiple post for application category.
   आवेदक एक  या अधिक पदों के लिए आवेदन कर सकते हैं

After entering all the details once you click on submit button a confirmation message appears that your application has been submitted and you will be redirected to the payment gateway site. Don't click refresh button in the payment gateway page.
फॉर्म की सभी जरूरी जानकारी को भरने के बाद जब आप सबमिट करेंगे तो आपको पुष्टि हेतु एक संदेश आएगा और आपको ऑनलाइन शुल्क जमा करने के लिए पेमेंट पोर्टल पर अग्रेषित किया जाएगा


Net Banking, Debit or Credit Card.

After making payment if the transaction is successful a transaction report will be generated having a transaction ID. you will be redirected to the website from where you can take print out of your registration & transaction details
सफलतापूर्वक शुल्क जमा करने के बाद आपको एक जमा रिपोर्ट आएगी जिसमे ऑनलाइन ट्रैंज़ैक्शन की डिटेल्स रहेगी और आवेदक पुनः puonline.co.in/online/ पर अग्रेषित हो जाएंगे । यहाँ आप अपने रजिस्ट्रेशन फॉर्म का प्रिंट निकाल कर रख लें । आप बाद में भी लॉगिन ( आवेदन संख्या और मोबाइल नंबर से ) करके प्रिंट निकाल सकते हैं ।


Note :: Select the Checkbox to fill the form. चेक बॉक्स को चयनित करें  









      Advertisement   

      Eligibility Criteria   

       Check Payment Status

Note : If you made the payment and the amount has been deducted from your bank account but still showing “Unpaid” in the payment status, please e-mail us on admin@puonline.co.in with your Application Id. Before you try to pay again, please check if the amount is deducted form your account.


E-mail : admin@puonline.co.in  

Note : Helpline provides email support to resolving issue related to form fillup and it's process, For other querries please contact Patna University office  / university departments. We encourage you to use email and whatsapp for specific help as phone may appear busy most of the time.


      Privacy Policy

      Online Payment Policy

      Transaction Fee Clause

      Cancellation & Fee Refund Policy

      Website Disclaimer